Masina de indoit tevi si utilitatea ei

Masina de indoit tevi este conceputa dupa principiul tragerii pe calapod si mentinerea controlului asupra ovalitatii cu dorn de calibrare. indoirea tevilor se realizeaza la rece. Destinatia masinii de indoit tevi este cea de indoire la rece a tevilor si conductelor in diverse sectoare de productie sau intretinere in: industria petrochimica, industria automobilelor, constructii, industria mobilei etc. Masina permite indoirea la rece a tevilor pentru: transformatoare si schimbatoare de caldura, esapamente, garduri de protectie si mobilier metalic, conductelor hidraulice in limita parametrilor tehnico-constructivi.

Masina de indoit tevi este compusa in general din batiu, realizat prin constructie - sudata rezemat pe sol cu patru picioare, prevazut la un capat cu un modul de indoire care include o unitate de cuplu actionata hidraulic in sistem reversibil cu ajutorul unui cilindru hidraulic, prin intermediul unui mecanism cu pretensionare, si la celalalt capat cu un sistem de prereglare a dornului de calibrare si cu un bloc de orientare unghiulara a tevii. Actionarea cilindrului hidraulic se realizeaza de la o sursa hidraulica prin intermediul unor furtunuri hidraulice de presiune si a semicuplelor rapide. In functie de diametrul exterior al tevii, de grosimea de perete a tevii si de raza de indoire se utilizeaza setul de scule compus din ansamblu dorn – dornul de limitare a ovalizarii montat pe o tija cu posibilitate de reglare la tampon - si ansamblu scule – format din calapod si doua jgheaburi specifice.

Unul dintre jgheaburi se culiseaza in timpul deformarii / indoirii tevii pe lagare de rostogolire, iar celalalt jgheab este tamponat mecanic printr-un mecanism cu surub. Utilizarea unei masini de indoit tevi nu este deloc grea, insa aici, ca si in orice alt domeniu care tine de practica, experienta este cea care face diferenta la finalul oricarei lucrari. Atat experienta cat si repetitia reprezinta tot timpul baza unui lucru bine facut si de durata cu o finalitate de invidiat.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu