Care este diferenta de BPM si BPO?

Care sunt diferentele dintre aceste doua lumi distincte? Care este mai eficienta si productiva? Business Process Outsourcing (BPO) este un subset de outsourcing, care implica angajarea unei companii din afara care sa se ocupe de operatiunile de afaceri pentru client. BPO este contractata in afara tarii proprii a unei societati, fiind uneori numita si externalizarea offshore.

BPO, care este contractata intr-o tara vecina unei companii este numita uneori si close outsourcing, iar operatiunile externalizate care sunt contractate cu propria tara a companiei se mai numeste si inner outsourcing. De obicei, operatiunile externalizate au loc pentru o multime de motive, cum ar fi costul redus, forta de munca efectiva si altele. In prezent, business outsourcing-ul este, de asemenea, axat pe companii angajate care fac sarcinile neesentiale in procesul de management al afacerilor, care de obicei implica functii de baza, procesele financiare si administrative, functiile de resurse umane, precum si reprezentanti ai clientilor. Un alt termen atasat acestui lucru este dat de factorii productivi. Procesul de cunoastere a outsourcing-ului este un sistem care se ocupa cu diferitele specialitati care necesita manipularea unui domeniu specific, extrem de calificat, precum si expertiza care functioneaza la asigurarea unui loc de munca, printre altele. Tipuri de servicii preferate in outsourcing: - Telemarketing - Suport tehnic - Sprijin pentru clienti - Asigurari - Suport IT - Prelucrarea datelor Conversia de date - Servicii de contabilitate - Cercetarea continutului web si scris Dintre toate aceste tipuri de servicii de BPO, serviciile pentru clienti se situeaza pe locul cel mai inalt in procesul externalizat catre o companie, urmat de suportul tehnic, prelucrare de asigurari, etc.

Daca BPO este un subset de outsourcing, BPM este un subset de gestionare a infrastructurii. Business Process Management (BPM) este o abordare sistematica pentru a face fluxul de lucru al unei organizatii mai eficace, mai eficient si mai capabil de adaptare la un mediu in continua schimbare. BPM are ca scop eliminarea rezilierii omului si problemelor de comunicare bazate pe cerintele si scopul companiei. Pentru a simplifica, BPO este un proces intr-o afacere, in timp ce BPM este o abordare sistematica a unei operatiuni de afaceri. BPM, deoarece aceasta este o abordare sistematica, este mult mai cuprinzatoare si orientata spre obiective care urmeaza procedurile specifice. De asemenea, BPM a fost considerata a avea un ciclu de viata care include urmatoarele:
1. Proiectarea procesului. Care este procesul actual? Ce si cum sa se dezvolte?
2. Modelarea designului. Exista schimbari in proces? Sunt prezente modificari ale costurilor, variabile, chestiunile financiare, structurale, fizice care afecteaza procesul?
3. Executarea procesului. Se va utiliza o aplicatie? Interventionista sau combinata cu factorul uman?
4. Monitorizarea procesului. Exista observatii vitale, s-au observat schimbari? Sunt statistici, observatii care sunt analizate in mod corespunzator? Si daca da, acestea afecteaza procesul?
5. Optimizarea procesului. Cum se va modifica procesul? Exista schimbari in procesul de organizare pentru imbunatatirea sa?
6. Refacerea procesului. Are nevoie sa fie reproiectat? Ce proces4 trebuie sa fie supuse refacerii? In timp ce sistemul de Business Process Outsourcing este un tip nou de afaceri in zilele noastre, este inca esential sa se faca diferenta dintre acesta si Business Process Management.

BPM este un proces detinut de o afacere, acesta este de obicei cladeste un business, in timp ce externalizarea duce functionarea acestuia la lucratori din terte parti, in timp ce BPM este o abordare care se concentreaza pe a face un proces de afaceri mai eficient, productiv si mai capabil sa se adapteze unui mediu de afaceri. Pentru a simplifica, BPO este un proces si BPM este o abordare Outsourcingul in domeniul portalurilor web se centreaza pe construirea de solutii creative, inventive, precum si productive pentru provocarile in domeniul tehnologiei informatiei ale intreprinderilor si problemele acestora, prin intermediul serviciilor de calitate inalta la preturi accesibile, cum ar fi web designul, dezvoltarea web, mentenanta web, site-urile multilingvistice, Search Engine Optimization (SEO ), dezvoltare web mobile-ului, si identitate ori branding. Cu outsourcingul in domeniul portalurilor web, companiile sunt deschise la oportunitati in cazul in care acestea pot reduce costurile, economisi timp, a avea acces la un bazin de resurse umane durabile si de clasa mondiala care nu sunt disponibile in compania lor, prin concentrarea pe nucleul afacerii lor, si prin generarea fondurilor de capital disponibile.

Pentru orice companie de succes in acest domeniu, outsourcingul, in ceea ce priveste rentabilitatea, este o resursa de baza de ingeniozitate si integritate.

Comentarii