Cum atragi clientii prin pagina ta de Facebook

Amploarea pe care o iau retelele de socializare este una din ce in ce mai pronuntata. Din ce in ce mai multe firme isi promoveaza activitatea, produsele si serviciile pe Facebook. Daca ai o intreprindere, de orice amploare si inca nu ti-ai creat identitatea pe aceasta retea de socializare, acesta este un pas imperios necesar pe care trebuie sa-l intreprinzi. De ce? In primul rand, Facebook a devenit o retea care permite informarea unui numar mare de utilizatori despre produsele/serviciile tale. Chiar daca ai o pagina web/un site, pagina de Facebook oricum ramane un ”must have”.

Promovarea site-ului are loc si pe pagina de Facebook. Diversele articole, imagini etc. pot face trimiteri la site-ul tau, de aceea, este mult mai eficient acest canal. Un alt avantaj al promovarii prin Social Media tine de costuri. Promovarea platita pe Facebook presupune costuri in functie de numarul de oameni pe pagina carora va aparea reclama. Cu un buget modest spre mediu, poti sa-ti creezi o identitatea puternica in mediul online. Odata identificat grupul tinta caruia te adresezi, trebuie sa-l mentii constant la curent cu produsele/serviciile pe care le oferi. Un aspect important care tine de cresterea vizibilitatii in mediul online, il reprezinta tonalitatea mesajului pe care o abordezi. In functie de grupul tinta pe care vrei sa-l atingi, trebuie sa alegi un limbaj corespunzator. Marea majoritate a posturilor paginilor au o tonalitate prietenoasa a mesajului, deoarece textele cu o tonalitate distanta sunt reci si sunt ignorate de utilizatori.

O regula importanta a comunicarii in Social Media. Foarte multi cred ca nu au nevoie de specialisti pentru a monitoriza activitatea pe pagina de Facebook. Pentru firmele mici poate fi adevarat, insa o comunicare eficienta este cheia spre cresterea vizibilitatii, respectiv, cresterea vanzarilor. Specialistii in Social media cunosc tehnici variate de atragere a utilizatorilor. In primul rand, rolul lor este de a identifica grupul tinta al paginii, de a monitoriza activitatea paginii, de a gandi textul postarilor, de a face bugetul pentru promovarea platita si multe alte aspecte care pot fi necunoscute directorului afacerii. Chiar daca esti la inceput de drum si nu ai cunostinte in promovarea online, este recomandat sa apelezi la un specialist. Din cauza bugetului modest, poti sa apelezi la studenti de la Comunicare si/sau Publicitatea, care ar fi deschisi spre colaborare, care sunt creativi si dornici sa invete.

O activitate constanta in mediul online garanteaza mentinerea interesului utilizatorilor fata de pagina ta si de serviciile pe care le oferi. Mai sunt multe ale elemente pe care ai putea sa le incluzi in promovarea in Social Media, cum ar fi blogul, video blogul, evenimente, concursuri, etc. Social media este intr-o continua schimbare, aducand elemente noi care trebuiesc valorificate.

Comentarii