PR cantitativ vs. PR calitativ

Ideea pentru acest post mi-a venit citind urmatorul paragraf: “PR is not just about media hits. It’s about creating a strategy to meet your objectives. If your objective is to become an expert resource on a particular subject matter, then doing interviews is essential. If you want to sell widgets consistently quarter after quarter, PR is a small (but integral) part of a larger marketing plan. Be clear on why you need hits.”

De cele mai multe ori, de la specialistul in PR se asteapta un aumit numar de aparitii in media. Canalele de comunicare sunt mai putin importante, ce conteaza e cantitatea: in cate ziare a aparut numele companiei, cate interviuri a acordat CEO, la cate emisiuni televizate a fost invitat etc. Din perspectiva omului de PR, “da bine” sa poti promite/garanta un press clip impresionant.

Nu sustin ca PR-ul cantitativ nu e de calitate. Calitatea si cantitatea nu trebuie sa se excluda reciproc. Daca avem o strategie buna si o acoperire mare in media, bravo noua! Ca oameni de PR, inseamna ca am facut treaba buna. Vorbesc aici de situatiile in care cantitatea primeaza in fata calitatii. De situatii in care nu mai conteaza ca am ales un canal de comunicare irelevant atat timp ne isese “la numar”.

Eu personal sustin PR-ul calitativ: un plan bine pus la punct, in care stim cine este targetul si de unde se informeaza, un mesaj coerent, o selectie riguroasa a canalelor de comunicare (incluzand chiar renuntarea la cele care nu se preteaza targetului sau mesajului). La sfarsit, e posibil ca press clip-ul sa fie mai subtirel. Dar cu siguranta actiunea de PR a fost mai eficienta.